Oyun Çocukların Zekasını Geliştirir mi?

Ağaç diyerek tohumu küçümsemeyenler için islamda çocuk hakkında aradıklarımız/paylaştıklarımız

Moderatörler: ucharfbesnokta, Ertugrul

Cevapla
Med_Cezir
İslamiYasam Genel Sorumlusu
İslamiYasam Genel Sorumlusu
Mesajlar: 1966
Kayıt: 11 Eki 2006, 23:00
Konum: İstanbul
İletişim:

Oyun Çocukların Zekasını Geliştirir mi?

Mesaj gönderen Med_Cezir »

Oyun; çocuğa öğretemeyeceğimiz konuları, kendi deneyimleriyle öğrenmesi için en uygun araçtır. Çocuk oyun esnasında duygu ve düşüncelerini açar. Deneme yanılma yolu ile problemlere çözüm getirmeyi ve belirli riskleri göze alma deneyimi kazanır.

Kâinattaki daha fazla bağlantıya sahip olan ve ne düşündüğümüze, ne hissettiğimize, nasıl hareket edeceğimize kısacası bütün işlevlerimize yön veren beynimiz bilinenin aksine sürekli hareket halindedir. Bu hareketin pozitif yönde ilerleyebilmesi için devamlı onu harekete geçirici faaliyetler içinde bulunmak gerekmektedir. Bu faaliyetler içerisinde en kolay ve en zevklilerinden olan zekâ oyunlarını sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. Bu zekâ oyunlarından ilki görsel hafızayı geliştirmeye yönelik olandır. Sağ beyin yarım küresinin işlevlerinden olan görsel hafıza hayatımızı kolaylaştıran ve bizi diğerlerinden farklı kılan önemli özelliklerden bir tanesidir.

Sağ Beyin İçin Colorful

Dikkat, akıl yürütme ve özellikle görsel hafızayı geliştirmeye yarayan bir zeka oyunu olan colorful/colour code kolaydan zora doğru giden tam 100 problemden oluşmaktadır. Kutu içinde verilen ve farklı görsel şekillerden oluşan görev parçalarını üst üste koyarak bizden istenen problemi çözmek, üzerine kurgulanmış bir sistemden oluşmaktadır. Beş yaşından itibaren bütün yaş seviyelerinden uygulanabilen bu zekâ oyunu ile görsel hafızanın yanı sıra üç boyutlu algılama becerilerine de ciddi katkı sağlayacaktır. 18 adet farklı parça vasıtası ile bizden istenen problemleri çözmeye çalışacağız. Problemleri çözerken dikkat etmemiz gereken önemli hususlar bulunmaktadır.

Öncelikli olarak şekilleri, sonra renkleri ve en sonunda asıl objeyi oluşturmaya çalışacağız.

Fotoğraf Hafızası için Camouflage

Bir diğer görsel hafıza materyalimiz de camouflage oyunudur. Başta Ingiltere, ABD, Kanada gibi birçok ülkede ödüller alan camouflage oyunu görsel hafıza ile birlikte problem çözme becerilerini de çok fazla geliştiren oyunlardan bir tanesidir. 48 görev kartından oluşan ve kolaydan zora doğru giden bu oyunu da beş yaşında itibaren bütün yaş gruplarında rahatlıkla kullanabiliriz. Başlangıç seviyesinde bazı ipuçları veren oyunumuzda kutup ayılarını buzullara, balıkları ise okyanusa gelecek şekilde kurgulama yapmalıyız. Eskimolar üzerine herhangi bir figür gelmemeli. Problem çözme ve mantığı da içinde barındıran bu oyun sizi epey zorlayacaktır ama kurgu ve zihnî hazırlığınız iyi olursa işiniz biraz daha kolay olacaktır. Misal, buzullar fazla ise önce kutup ayılarını sonra balıkları yerleştirmeye çalışınız. Eğer ki okyanus fazla ise başlamanız gereken yer kesinlikle balıklar olmalı.

Zeka ve akıl oyunları atölye çalışmaları

Bütün dünyada yaygın olarak kullanılan zekâ oyunlarının ülkemizde yaygınlaştırılması için 2008 yılından beri birçok çalışmaya imza atan TÜZDER bu konuda pek çok çalışma yapmıştır.
Zeka oyunlarının hafızayı geliştirdiğine dair bir projeye daha imza atan derneğimizin çalışması şu şekildedir.

Derneğimizin çalışmalarında, İstanbul Aydın Üniversitesi ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle 3 devlet okulunda ve bir anaokulunda yürütülen proje kapsamında ilkokul 1. sınıflara ve anaokuluna devam eden 80 öğrenciye uygulanan Zekâ ve Akıl Oyunları atölye çalışmalarının öğrencilerin yetenek ve zeka skorlarında gelişmeyi sağladığı tespit edilmiştir.

2012-2013 Eğitim – Öğretim yılının 2. döneminde anaokulu ve 1. sınıfa devam eden toplam 80 öğrenci ile yürütülen Zeka ve Akıl Oyunları Eğitmenliği kursuna katılan 30 üniversiteli genç tarafından hafta sonları sosyal bir proje olarak Zeka ve Akıl Oyunları atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Proje kapsamında yetenek ve zeka testleri öğrencilere, programın başında ve sonunda (ön test- son test olarak) uygulandı. Araştırma sonucunda Zekâ ve Akıl Oyunları atölye çalışmasına katılan her öğrencinin farklı kazanımlar elde ettiği görüldü. Ön test ve son test değerlendirmelerinde bütün değişkenler dikkate alındığında: öğrencilerde sözel alanda ortalama 6,8; performans alanında ortalama 7,5 ve bütün puan alanında ortalama 8 derece artış olduğu gözlendi.


Kaynak: İnsan ve Hayat Dergisi
Helalin fazlası hesap, haramın fazlası azaptır.
İletişim: destek@islamiyasam.com
Cevapla

“Çocuk Eğitimi” sayfasına dön