Ta'dil-i Erkana Riayet

İslam Fıkıh ve Akaid Bölümü

Moderatörler: ucharfbesnokta, Ertugrul

Cevapla
Med_Cezir
İslamiYasam Genel Sorumlusu
İslamiYasam Genel Sorumlusu
Mesajlar: 1966
Kayıt: 11 Eki 2006, 23:00
Konum: İstanbul
İletişim:

Ta'dil-i Erkana Riayet

Mesaj gönderen Med_Cezir »

OFFTOPIC :
Bu yazının içindeki konular :
- Ta'dil-i Erkan Nedir
- Ta'dil-i Erkan'a riayet etmek gerekir mi ?
- Ta'dil-i Erkan'a riayet edilmez ise ne yapmak gerekir ?
135 - Namazlarda tadili erkana riayet, İmam Ebu Yusuf'a göre bir rükün olduğundan farzdır. Bundan maksat, namazın kıyam, rüku, sücud gibi her rüknünü bir sükünet ile yerine getirmek, bu rukünları yaparken her uzvun yatışıp, hareket halinden beri bulunmasıdır. Mesela rükundan kıyama kalkarken vücut, dimdik bir hale gelmeli, sükünet bulmalı, en az bir kere "Sübhanellah'il-azim" diyecek kadar ayakta durup daha sonra sevdeye varmalıdır. Her iki sevde arasında da böyle bir tesbih miktarı durmalıdır.

136 - Tadili erkan, İmam-ı A'zam ile İmam Muhammed'e göre vaciptir. Bu sebeple birinci görüşe göre tadili erkana riayet edilmeksizin kılınan bir namazı iade etmek = yeniden kılmak lazımdı, ikinci görüşe göre ise bu halde yalnız sehiv secdesi lazım gelir. Fakat böyle bir namazı iade etmek daha iyidir. Bununla ihtilaftan kurtulunmuş olur. Nitekim bir mekruh işlenerek kılınan namazları da yeniden kılmak vacib görülmüştür.

137 - Namazdan manevi bir zevk alan şahıslar namazda tadili erkana riayet eder, acele etmekten sakınır, acele etmeyi tazime, adaba aykırı görürler.

Hayatın en faydalı, en kıymetli saatleri, ibadet ile geçen vakitlerdir. Boş yere veya geçici bir fayda uğrunda saatlerini, günlerini harcayan insanların, namaz gibi değeri çok yüksek bir ibadetten, ebedi bir saadet vesilesinden, ilahi bir huzur neşesinden bir an evvel çıkıp kurtulmaya çalışmaları pek garip, pek acınacak bir hal değil midir?


Kaynak: Büyük İslam İlmihali
Helalin fazlası hesap, haramın fazlası azaptır.
İletişim: destek@islamiyasam.com
Cevapla

“Fıkıh ve Akaîd” sayfasına dön